Promising crocuses

I go out on a Monday in March and I see something green
pop out of the soil in the flowerbed outside the front door.
I go out on a Tuesday and I can then see, ”yes, that green
is actually petals that grow”. When I go out the following
Wednesday I see yellow and purple crocuses smile in full
bloom in the sun – that actually warms. And in this ”now”
I sense a promise that a new summer can come into being.

 

 

 

 

Jag går ut en måndag i mars och jag ser något grönt
sticka upp ur jorden i blomrabatten utanför ytterdörren.
Jag går ut en tisdag och jag ser ”ja, det gröna är faktiskt
blomblad som växer”. När jag går ut följande onsdagen
ser jag gula och lila krokusar fullt blommande och leende
i solen, som faktiskt värmer. Och i detta ”nu” förnimmer
jag ett löfte om att en ny sommar kan komma att bli till.

 

rose, whiterose, white

Detta inlägg publicerades i changes, courage, create life, dreaming, healing, hope, joy, poem in English and Swedish, poems, poems by vonnely, Poetry, promises, springtime, vår, vårvinter och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.